søndag den 16. marts 2014

En lille opdatering :D

Min uge har været stille og rolig, og der er ikke sket det store..
Jeg er endelig ved at være vant til tingene her :)
Det er blevet en del af min hverdag at der er en masse der siger hallo, og nu kommer svaret bare automatisk og tænker ikke rigtig over det mere! Jeg bliver ikke så forskrækket mere når de dytter hele tiden, kun når det er busser eller lastbiler..
Jeg er ved at få helt styr på mine circletime, og det går nemmere og børnene er blevet bedre til at lytte til mig. Jeg kan nu godt forstå at det ikke er nemt at holde koncentrationen for dem, da jeg snakker på et sprog som de ikke kan forstå og fanger nok kun enkelte ord! Nu ser de i det mindste en smule interesseret ud, og de er med når jeg leger lege med dem. Nogle af lærene er gode til at oversætte og vi er begyndt at finde en rytme, men det er stadig underligt at have tolk på ;) Der er nogle lærer der har den indstilling at børnene er kloge, så de behøver ikke at få det oversat! Det er så en gang LORT, for de fatter ikke hvad jeg siger medmindre det bliver oversat! Det er bare fordi lærene ikke forstår hvad jeg siger, ellers er de bare dovne! Ved ikke helt hvad det er i nu, men det kan være at jeg gør det..
Centertime er jeg også ved at få styr på, men det er ikke altid nemt! Nogle af de ting som jeg skal lave med børnene er en smule kedelige, så selv jeg keder mig nogle gange ved at lave det! Jeg prøver at finde på nye måder at gøre tingene på, men det er ikke altid nemt for det er ikke altid de forstå meningen med aktiviteten jeg laver! Men jeg lære i det mindste af mine fejl, og nogle gange går den og andre gange går den ikke!
Jeg er virkelig begyndt at holde af mine børn, og jeg håber også de er begyndt at holde af mig :D
Når jeg er udenfor med dem er vi begyndt at lege mange forskellige lege, og det undre mig stadig at vi kan kommunikere! Med vilje og en smule kropssprog kan det lade sig gøre, og det er sgu dejligt! Inden vi går ind sidder vi lige og slapper af, og jeg er ofte dækket af børn. De skal enten sidde på mig, og ofte får de mig væltet så jeg er begravet i børn! De får mig til at grine, og det er sjovt at se dem stirre på mig et øjeblik og så begynder de også at grine!
Jeg er begyndt at kommunikere bedre med lærene og det er dejligt, men det er svært for dem da de har svært ved engelsk! De prøver og jeg forstår, så de skal bare blive ved og det håber jeg også de gør :D
De er også blevet gode til at hjælpe mig når jeg er begravet, for har stadig ikke lært at sige stop.. (Det kan være at det skal være mit næste ord som jeg skal lære) De er gode til at hjælpe mig når jeg står i en konflikt, men de lader mig prøve selv inden de træder til :D

Jeg prøver at lære alle mine børns navne, men det er ikke så nemt når man har 4 klasser fra 9-17! Det er sgu mange børn, men kan flere og flere navne :D Jeg har stadig min klasser som jeg underviser efter 17, og nu er jeg oppe på 3 klasser så der er også mange børn der! Nogle kender jeg i forvejen og andre gør jeg ikke, men de kan alle mit navn og syntes det er underligt når man ikke ved vad de hedder! De siger ``Hallo Lisa`` og så er det latterligt når man kun kan sige ``Hallo`` igen og ikke deres navn!
I fredags fik jeg at vide at jeg skal begynde at undervise i en ny klasse hverdag fra: 10:40-11:20, og det starter jeg med i morgen (mandag) så det skal nok bliver spændende :) Det skulle være en ældre klasse og de skulle kunne en smule mere, så det håber jeg bliver godt :)
Nu har jeg så 8 forskellige klasser om ugen, så det er ikke fordi jeg ligger på den lade side! Men syntes at det er spændende at have så mange forskellige klasser, for de er overhoved ikke ens. Nogle gange kan det godt være forvirrende, men jeg får virkelig en masse udfordringer i løbet af en dag! Der er ikke 2 dage der er ens, og det er ikke sådan at det er kedeligt for der er altid noget at lave :) Nu må vi se, for har fået at vide at det kommer til at ændre sig når der kommer nogle nye amerikaner hertil. Jeg ved dog ikke hvornår de kommer, så jeg tager bare en dag af gangen og det passer mig nu fint ;)

                                    - Lisbeth  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar