søndag den 30. marts 2014

Jeannie er tilbage!

Så er der så kommet en amerikaner mere herned, og derfor skulle vi ud og spis igen :D Det var alle os som er udlændinge og vi er nu 5, lederne og lederne af Kindergarden. Det var super hyggeligt og maden er som altid vildt lækkert, og jeg har så småt fundet mine yndlingsretter! Indtil videre har jeg fået lov til at beholde mine klasser, og det passer mig fint for jeg vil ikke af med dem. Jeg opgiver ikke uden kamp, men det ser ikke ud til at jeg bliver rykket så det er dejligt, men man ved aldrig ;)

Det er første gang jeg har været på skolen når lederen er rigtig tilbage, og det kan man godt mærke på lærerne for de er ret nervøse. Vi fik at vide i mandags at Jeannie ville komme ind og observere vores undervisning, og Jennifer som er min kinesiske kollega i min klasse om formiddagen var så nervøs. Alle eleverne skulle sidde perfekt i klassen og der var en trykket stemning, og Jennifer sagde at hun næsten var bange! Jeannie kom så ikke ind til vores undervisning og man kunne mærke forvirringen og lettelsen mellem alle lærerne, og jeg kunne mærke at det alligevel smittede af på mig og der var underligt. Tirsdagen kom Jeannie og skulle observere klasserne, og der var den samme stemning som dagen før. Hun kom ind i vores klasse og der var det underligste jeg har prøvet! Vi spillede et spil som omkring de bogstaver vi havde gennemgået, og Jeannie kom ind og var der i ca. 2 minutter og gik igen…

Da hun var gået kiggede Jennifer og jeg på hinanden og vi var begge forvirret, og havde ingen ide om hvad det betød. Jeg havde sagt til Jennifer at hun ikke havde noget at være nervøs for, for hun er en rigtig god lære og er virkelig god til at gøre undervisningen sjov for børnene. Der er en smule tavleundervisning og ellers skal de lære gennem lege, og man kan se at børnene har det sjovt og at de rent faktisk nyder undervisningen.  Jeg kan virkelig lære rigtig meget af Jennifer, og har tænkt mig at suge alt til mig og tage det med mig hjem til Danmark. Det der er fedt ved undervisningen er at jeg og Jennifer har det sjovt sammen og syntes at det er sjovt at undervise, jeg syntes ikke at der er noget værre end tavleundervisning og det er kedeligt for både læren og eleven. Jeg tror på at børnene kan mærke at vi har det sjovt og nyder det, og jeg tror at det smitter af på dem :D


Vi fik at vide at Jeannie syntes at vi er et godt team, og det er ros og et godt tegn! Det var så fedt da Jennifer fortalte mig det, for man kunne så tydeligt se glæden og lettelsen i hendes ansigt. Det blev til en high five og et stort kram, for det var dejligt at Jeannie syntes at vi klare det godt. Det betyder også meget for mig, for jeg er blevet rigtig glad for Jennifer og ville blive ked af det hvis jeg ikke skulle arbejde sammen med hende mere. Vi har klasser sammen hverdag vi har en ældre klasse om formiddagen, en yngre klasse om eftermiddagen og hun vi har aftenklasse samme 3 gange om ugen. Vi har en god kemi og griner sammen, men samtidig er vi også professionelle og der er ikke noget bedre end at begge dele er der. Jennifer er ikke ret gammel og han kun været færdigudlært som lære i 2 år, men hun er virkelig dygtig og man kan mærke at hun virkelig gerne vil undervise og går op i det. Jeg blev lidt stolt for jeg har aldrig undervist før, og det er heller ikke det som jeg uddanner mig til, og derfor er det ret nyt for mig. Jeg kan mærke at jeg virkelig er blevet glad for det, og nu har jeg været her så længe så lærerne er begyndt at åbne sig op overfor mig. Børnene er dejlige og er blevet glade for dem, og nu kan jeg mange af navne så det er jeg ret stolt af. Det tager et stykke tid for har 8 forskellige klasser om ugen, og det er mange børnenavne som man skal lære! 

                             - Lisbeth 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar