fredag den 21. februar 2014

Min første weekend :D

Nu skylder jeg vidst en beskrivelse af mine dage i Kina, men f… det har været en lang og forvirrende uge!!  Det med at blive informeret er ikke noget kineser gør i god tid, da man får det at vide den morgen det bliver lavet om. Der skal nok komme en forklaring senere :D  Jeg kan da starte med min første weekend i Kina, som absolut ikke var kedelig :) 
Vi mødes med Sarah (Amerikaneren) om fredagen efter arbejde for at få en lille øl efter arbejde. Vi tog hen på et sted (kan ikke huske navnet), men det skulle være nyt så Sarah havde heller ikke været der før og vi blev enige om at det skulle prøves. Det var et hyggeligt lille sted, med en lille scene til karaoke med en skærm bagved. Det er svært at beskrive selve stedet, men det var bare hyggeligt. Vi bestilte en masse øl som hedder snow, og det smager virkelig godt, selvom at jeg ikke kan lide øl. (Det er virkelig billigt at drikke i Kina) Det er også en stærk øl, og det tænkte jeg ikke over!  
Vi sad der et par timer og spillede drukspil, kinesiske drukspil er virkelig farlige! Vi mødtes med en kineser som hedder David, som Sarah kendte og han kunne engelsk :) Vi sad og drak og spillede videre og pludselig kommer ejeren af baren hed, og vil gerne sidde og drikke med os, og have billeder af de underlige fremmede. Han var nu hyggelig nok, men pludselig kommer hans mor hen og begynder at snakke kinesisk til os, men vi fatter ikke en skid! Det eneste vi kan gøre er at smile, og hun fortsætter med at snakke og griner hver gang vi smiler til hende… 
En sjov ting kineserne har når de kommer hen til et bord med fremmede, er at tilbyde en cigaret til alle ved bordet og man tager imod den, for det er det høfligste at gøre. Da vi var blevet godt fulde vælger vi at tage videre til et sted hvor man kan danse, og ejeren af baren vælger at følge med os. Stedet er virkelig dødt, og vi ender med at tage tilbage til baren og bestille mad på vejen som vi kan tage med tilbage til baren. Sarah får den super gode ide at vi skulle synge, men det var ikke nemt i vores tilstand, og det endte med at blive til en mumlen og en masse grin! Vi vælger at tage hjem da vi alle var fulde, og tager en taxa. (som også er virkelig billigt her, tror vi endt med at gine 30 kr. for at komme hjem)

Det var rent kaos! Bare det at sætte sig ind i en taxa, viser at man har et lille døds ønske! Taxachaufføren kan ikke forstå hvor vi skal hen, og det ender med at David overtager forklaringen. Da vi kører mener Sarah ikke at han køre den rigtige vej, og begynder halvvejs at skælde ham ud på engelsk, som han ikke fatter en skid af, mens vi alle var ved at dø af grin :D Vi kommer hjem og går hvert til sit, men kommer hjem!

– Endnu en sjov ting ved Kina, er at deres taxaer ikke åbner deres bagdøre på begge sider, men kun den ene! Det var den fedeste og sjoveste aften, og jeg har bestået min første prøve og det er at tisse på et kinesisk toilet i en fuld tilstand uden at ramme mig selv! Det vil sige at det er en kumme gravet ned i jorden, men er virkelig stolt og blev nød til at dele det med hele verden!

Dagen efter havde jeg ikke de store tømremænd, ved ikke hvorfor men klager ikke! Sarah og jeg blev enige om at tage til et stort center, som hedder carrefour. Det staves sådan men udtales nærmere som jarefour, det minder om Bilka, men bare med alt og minder ALT!! Det var super hyggeligt, og det var rart at finde et sted som det, da det sælger alt. De har endda en gang med importeret vare, så man vidste rent faktisk hvad det var man købte :)
Søndagen gik vi lidt rundt i byen på egen hånd, så vi kunne lære den lidt at kende og det var sgu dejligt afslappende. Da jeg jo er en pige, fik jeg shoppet lidt da det er mega billigt i Kina! Kunne ikke rigtig lade være, da det var for fristende!
Håber at i alle har haft en god weekend, og vi ses :D


                   -          Lisbeth   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar