mandag den 10. marts 2014

Eventyr!

Så havde jeg en weekend uden druk! 
Men den stod i eventyrets tegn :D

Min weekend startede elendigt, for jeg skulle da lige ligge syg både torsdag og fredag :( Da det så endelig blev lørdag, og jeg var ved at blive sindsyg af at kigge på de samme vægge, besluttede Joachim og jeg at gå ud og opleve byen. Vi fik en lækker morgenmad på Vinyard, og jeg fik lige en kop af den bedste kaffe i nærheden, så nu var vi klar til at starte dagen. Vi gik hen til noget der kan beskrives som et underligt udendørs center, og fandt en ny cafe og de laver lækker kaffe også :D Det var en mega hyggelig cafe, og den er et miks af noget arabisk med en smule beatles! Rigtig hyggelig med en masse nips på væggene, og der var endda et billede af Nyhavn! Da jeg lige havde fået kaffechok nummer 2, var jeg kampklar til dagen :D
Vi startede med at skulle til en butik som sælger fodbolds bluser og andre ting, og det er en virkelig fed butik! (Er blevet den stolte ejer af en amerikansk fodbolds bluse) 
Vi havde hørt at der måske skulle ligge en lidt længere nede i byen, og vi valgte at gå derhen! Vi fandt aldrig butikken, og vi blev enige om at det måtte være den samme som vi har været i! Men nu begynder vores eventyr så, da vi valgte at gå hen hvor vi ikke havde været før. Vi havde set nogle fede butikker på vej hen til et storcenter, og vi ville se om det ikke var noget for os. Det skal så lige siges at vi aldrig har gået til Carrefour, (Indkøbscenteret) men altid kørt i taxa derhen!
Vi vælger at gå for vi har ikke set denne del af byen, det var lækkert vejr og man oplever ikke noget, hvis man ikke bevæger sig hen hvor man ikke har været! 

Vi går ned af en vej hvor vi har været, men vælger at gå langs floden i byen! Nede ved floder er der børn der leger, og gamle der sidder og spiller kort, eller kigger på at der bliver spillet kort. Vi går op på vejen igen og kommer til en lang vej, og på denne vej er der stort set ikke andet end bilsælgere. Det er alle mulige forskellige mærker der bliver solgt, og bilsælgerne sidder udenfor og nyder solen for der er ikke rigtig nogle kunder! Vi så endda en sælger der havde lagt forsædet helt ned, og han havde så besluttet sig for at tage en lur der! (Sådan kan man så også tjene penge, man kan sige at det er dejligt afslappende at være på arbejde!) 
Vi kommer så til et stort lejligheds kompleks, og der er nogle mennesker der er ude og lufte deres børn. Der er 2 piger på min alder som spørger om de ikke må få et billede med os, og vi svare pænt at det må de gerne. (Det er noget man skal vænne sig til, for det sker rimelig ofte)
Hun spørger derefter om hun ikke må få min QQ som er Kinas svar på facebook. Jeg havde ikke en på det tidspunkt og må så sige at det kan hun ikke, derefter spørger hun ikke må få mit nummer og det får hun. Hun hedder så Fanjun, og jeg tænker at det kunne være hyggeligt at lære en ny at kende. 
Vi skilles og går videre, og er sikker på at vi er da på rette vej!
Vi går noget mere og kommer til et område som jeg syntes er en smule uhyggeligt, jeg ved ikke hvorfor men er bare glad for at jeg ikke er alene :) 
Det er virkelig gamle bygninger vi kommer til, og der er få resturanter men de virker bare forladte. Der sidder en del mennesker og spiller i små grupper, og der er nogle der spiser hist og her eller laver mad. 
Jeg tror at jeg har taget skade af at se for mange film, men kan ikke lade være med at tænke at det er her mafiaen holder til! Men folk er venlige og vi går igennem, uden at der kommer nogle og bortføre os :D
Vi kommer til en bro hvor der sidder en masse mennesker og sælger deres grøntsager, og der er få der lige siger hallo. Hvis vi fortsætter ligner det at vi kommer ud til en masse ingenting og marker, og vi får øje på nogle mennesker der går nede ved vandet. Efter at havde kigget lidt over vandet, beslutter vi at vi vil gå langs med det, for vi mener begge at vi skal den vej! 
Vi går en ret langt og møder kun få mennesker der går og passer deres grønsager/små marker langs vandet og ser en enkelt der fisker. Vi fortsætter og fortsætter og nu så kommer vi til en bro, og der mener vi at vi kan komme op til vejen igen. Da vi er ved broen ligner det ikke at vi kan komme op, men ham manden vi så fiske vil gerne hjælpe os og han viser os vej. Vi går over et hegn og ned til andet, og vi skal fortsætte under broen og efter manden. Det er op på lidt mur og ned på sandet/stenene og op igen, og så går vi under broen. Vandet under broen er rimelig stærk, men der er en fin lille sti vi kan gå på! Vi kommer op på den anden side af broen og manden siger farvel, og vi kommer op på vejen :) 
Nu har vi ingen ide om hvor vi skal hen, men der er ikke andet end igangværende bygninger på den ene side, så vi vælger at gå den anden vej. (Logik folkens!) Vi kommer til en vej hvor det ligner noget hvor vi har været før, men det var det ikke!
Vi prajer en cykeltaxa og siger at vi gerne vil til Carrefour (udtales Ja la fou) og det lyder som om han skælder mig ud på kinesisk, og jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige for jeg kan ikke forstå ham! Der kommer 2 mænd over til os, og den ene blander sig og til sidst siger taxachaufføren at vi kan sætte os ind. 
Han køre en lille bid vej, og så stopper han og viser at nu er turen ikke længere! Vi er ikke ved Carrefour, men ved et busstoppested... Den dovne mand har valgt at køre os til et busstoppested, så vi kan tage bussen det sidste stykke vej! 
Vi beslutter at det gider vi ikke, så vi går lidt videre. Vi har så været her, og vi har gået i en stor ring :( 
Nu var vi trætte og gad ikke rigtig gå rundt i ring mere, men vi havde også gået i et par timer, så vi går ud til en stor vej hvor vi kan få en rigtig taxa. 
Vi får fat i en taxa og kommer til Carrafour, men bliver enige om at vi ikke rigtig gider at gå rundt derinde, så vi går hen til et Japansk marked som ikke er så langt væk. 
Vi kommer derhen og får lidt frossen yoghurt, og sidder lidt ned - det er virkelig tiltrængt! Vi får handlet lidt og købt noget aftensmad, og vælger at tage en taxa hjem, da dette er det sikreste! Vi havde så gået rundt i omkring 5 timer, og så skulle der slappes af! Vi blev dog enige om at vi nok skal køre den tur et par gange mere før vi kan finde derned på gå ben, men vi fik set en masse af byen som vi ikke ville havde set i en taxa..

Nu vil jeg så lige komme tilbage til Fanjun, for hun skrev til mig efter et par timer! Hun viser sig så at være en ejendomsmægler, og ville gerne sælge mig en lejlighed. Det var en ting jeg overhoved ikke havde opfattet, og jeg spiller samtalen igennem et par gange i mit hoved og jeg kan overhoved ikke huske at hun havde nævnt det! Jeg skriver til hende at det havde jeg ikke brug for, da jeg havde et sted at bo og ikke ville være her så længe! Jeg havde ikke regnet med at høre fra hende igen da hun havde fået en nej, men hun spørger om hvor jeg kommer fra og om jeg skal rejse videre eller om jeg rejser hjem.. Jeg svare tilbage for ikke at virke uhøflig, og hun bliver ved med at skrive, og jeg skriver med hende stadig! Jeg ved ikke om det er mig der er underlig, eller om det er fordi det er noget som jeg overhoved ikke er vant til! Samtidig med at det er underligt, er det på en eller anden måde rart og frit! Det er ikke lige noget jeg er vant til, men det er ikke unormalt at man gør sådan - måske kun med udlændinge :D
Det var en dejlig dag med eventyr, og jeg er blevet en ven rigere :D

                                    - Lisbeth

Ingen kommentarer:

Send en kommentar